Soczewka fakijna

Kiedy i u kogo można wykonać zabieg wszczepu soczewki IPCL?

Zabieg można wykonać u pacjenta w celu skorygowania wad wzroku:

– nadwzroczności,
– krótkowzroczności,
– astygmatyzmu,
– prezbiopii (trudności z czytaniem z bliska pojawiające się po 40 roku życia).

Można go wykonać u pacjenta pomiędzy 21 a 55 rokiem życia. Jest to doskonała alternatywa dla pacjentów, którzy nie zostali zakwalifikowani do laserowej korekcji wady wzroku. To bezpieczna, szybka i stabilna metoda korekcji, która jest w pełni odwracalna – gdyby zaszła taka potrzeba, sztuczną soczewkę można bezpiecznie usunąć.

Zabiegi są przeprowadzane w Centrum Okulistycznym dr Fuchs przez doktor nauk medycznych Beatę Fuchs, która jest doświadczonym operatorem, wykształconym w ośrodkach mikrochirurgii oka krajowych i zagranicznych.

Dr Fuchs samodzielnie wykonała kilka tysięcy okulistycznych zabiegów mikrochirurgicznych, w tym najbardziej skomplikowanych ze znakomitym efektem dla pacjentów.

Jak przebiega zabieg?

Zabiegi wykonywane są ambulatoryjnie, w nowocześnie wyposażonym module zabiegowym Centrum Okulistycznego dr Fuchs. W czasie zabiegu pacjent nie odczuwa bólu lub niepokoju, nie śpi, może porozumiewać się z otoczeniem. W trakcie zabiegu soczewka IPCL zostaje wszczepiona pod tęczówkę, do bruzdy rzęskowej. Po wszczepie jest ona niewidoczna. Pobyt pacjenta na bloku operacyjnym trwa około godziny, po tym czasie można udać się w towarzystwie drugiej osoby do domu.

Soczewka fakijna Soczewka fakijna