Zaćma

Zaćma ( katarakta) jest schorzeniem oka polegającym na postępującym zmętnieniu soczewki. Typowym objawem zaćmy jest pogarszająca się ostrość widzenia.

Czynniki przyśpieszające pojawienie się zaćmy

– choroby ogólne – zwłaszcza cukrzyca,
– predyspozycje rodzinne,
– czynniki zewnętrzne np. promieniowanie jonizujące, podczerwone, czy elektromagnetyczne.

Leczeniem z wyboru zaćmy jest zabieg operacyjny.

W Centrum Okulistycznym dr Fuchs zabiegi usunięcia zaćmy przeprowadzane są ambulatoryjnie – po operacji pacjent może udać się do domu.

Znieczulenie stosowane w Centrum Okulistycznym dr Fuchs jest znieczuleniem dożylno-miejscowym. Pacjent nie czuje niepokoju ani bólu i pozostaje w kontakcie z zespołem medycznym.
Ten typ znieczulenia pozwala na bezpieczne przeprowadzenie zabiegu nawet u osób w zaawansowanym wieku i obciążonych innymi schorzeniami.

Zabiegi usunięcia zaćmy w Centrum Okulistycznym dr Fuchs wykonuje dr n. med. Beata Fuchs stosując uznaną na świecie metodę fakoemulsyfikacji i implantując zwijalne soczewki wewnątrzgałkowe. Przez mikrocięcie w rogówce wprowadzana jest do oka końcówka fakoemulsyfikatora rozdrabniająca i odsysająca soczewkę pacjenta. Przez to samo mikrocięcie wprowadzana jest zwinięta soczewka wewnątrzgałkowa.

W Centrum Okulistycznym dr Fuchs w czasie zabiegów usunięcia zaćmy stosujemy najwyższej jakości materiały mikrochirurgiczne i implantujemy soczewki firmy Alcon, Zeiss, Human Optics, Oculentis.

Powrót do zdrowia i dobrego widzenia jest bardzo szybki. Już następnego dnia pacjent odczuwa poprawę ostrości wzroku. Kontrole po zabiegu przeprowadzane są następnego dnia, po tygodniu i po miesiącu od zabiegu.

Dzięki soczewkom multifokalnym (premium) pacjenci po zabiegu widzą  doskonale zarówno do dali jak i do bliży.